Onze reis naar noord Italië

Hieronder lees je verhalen van onze reis door noord Italië in 2022.

Camperreis Italië 2022, dag 15

Vandaag gaan we helaas deze mooie plek aan Lago d’Iseo verlaten. De vakantie zit er weer bijna op en wat is het voorbij gevlogen. Twee weken klinkt aan het begin altijd als best lang, maar is eigenlijk net iets te kort.. Maar wat hebben we genoten.

Camperreis Italië 2022, dag 14

Wat is het heerlijk wakker worden met uitzicht op Lago d’Iseo! Op de camping zit een klein restaurantje waar je ook broodjes kunt halen ‘s ochtends. Wes haalt hier croissantjes voor ons ontbijt. In combinatie met een cappuccino, de rust en het uitzicht is het echt genieten.

Camperreis Italië 2022, dag 13

Vandaag is het plan om vroeg te vertrekken van de camping, zodat we op tijd bij Lago di Baies zijn. Het schijnt dat het daar in het voorseizoen ook redelijk vroeg al druk kan zijn. Helaas gooit de receptie van de camping roet in het eten. Hoewel de slagboom om van de camping af te rijden vanaf 07.00 uur open mag, kan uitchecken eigenlijk pas vanaf 09.00 uur.. Om 07.15 rijden we de slagboom uit, maar dus zonder mogelijkheid om uit te checken. Niet fijn. Tot zo ver vroeg naar Lago di Braies..

Camperreis Italië 2022, dag 12

Vandaag gaan we heel de dag wandelen. Op AllTrails staat een route die ook onder een waterval door zou moeten gaan. Deze route is 17 km lang en er zit een behoorlijke klim in. Gelukkig is het in de Dolomieten niet zo warm, waardoor het wel goed wandelweer is. En het is droog gelukkig.

Camperreis Italië 2022, dag 11

Vandaag rijden we een stuk omhoog, meer richting de oost kant van Italië. De volgende camping is bijna 5 uur rijden(416 km), een behoorlijk eind dus. Daarnaast helpt het niet echt mee dat we de omgeving van Florence uit willen rijden in de ochtendspits op een maandag.

Camperreis Italië 2022, dag 10

We checken op tijd uit op de camping. De eigenaar lijkt verbaasd dat we na één nacht al weg willen. Ook krijgen we nog een stuk of vijf keer koffie aangeboden. Maar wij hebben Florence op het programma staan vandaag en dat gaat vanaf hier niet op de fiets.

Camperreis Italië 2022, dag 9

Vandaag staan we om 07.15 uur op. Het is tijd om naar de volgende camping te gaan. We gaan weer naar een agriturismo, deze ligt vlakbij Lucca. Hier hebben we de camping op uitgekozen, want we willen Lucca graag op de fiets verkennen.

Camperreis Italië 2022, dag 7 & 8

Deze dagen doen we niet zo veel.. We gaan vooral relaxen op de camping. We lopen wel vanaf de camping naar Camporgiano. Hier zit een bakkertje, dus halen we gelijk wat broodjes. Verder zijn we vooral samen met de honden te vinden bij de rivier. Hier kunnen ze (en wij ook) lekker afkoelen. Al is het water in de rivier wel erg fris. Het water komt namelijk vanuit de bergen.

Camperreis Italië 2022, dag 6

Vandaag vertrekken we van de camping bij Levanto. Om 07.15 uur staan we op. We hebben nog een heel brood van gister, dus gelukkig hoeven we daar vandaag niet op te wachten. En gelukkig smaakt dit brood nog. Na het ochtendritueel begint het inpakken. Rond 08.45 uur rijden we weg. We zetten de bus vandaag op een parkeerplaats vlakbij het station. Dit kost €24 voor 12 uur. Omdat we niet weten hoe lang we precies over de routes gaan doen, nemen we het zekere voor het onzekere. Om 09.05 uur pakken we de trein richting Corniglia. Hier zijn we gister gestopt, dus vanaf daar gaan we lopend naar het volgende stadje: Vernazza.

Camperreis Italië 2022, dag 4

Vandaag zijn we weer vroeg wakker(6.50 uur). In de verte klinkt wat onweer en het lijkt straks te gaan regenen. Straks vertrekken we van deze camping om richting Camping San Michele te rijden. Deze ligt vlakbij het plaatsje Levanto en is een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Cinque Terre.

Camperreis Italië 2022, dag 3

De wekker staat om 07.10 uur, maar we liggen nog te lekker. Rond 8.00 uur gaan we uit bed. Gelukkig heeft Wes nu wel goed geslapen. De oven in de bus wordt in ieder geval goed gebruikt. We ontbijten weer met afbakbroodjes van thuis en een lekker gekookt eitje. Helaas zijn dit wel onze laatste afbakbroodjes en hebben we ze hier in de supermarkt niet gezien..