Camperreis Italië 2022, dag 11

Gepubliceerd op 17 augustus 2022 om 09:00

Dag 11 (maandag 30 mei 2022)

Vandaag rijden we een stuk omhoog, meer richting de oost kant van Italië. De volgende camping is bijna 5 uur rijden(416 km), een behoorlijk eind dus. Daarnaast helpt het niet echt mee dat we de omgeving van Florence uit willen rijden in de ochtendspits op een maandag.

In Florence is het nog behoorlijk warm, maar hoe meer naar het noorden hoe frisser het wordt. Eenmaal in de bergen is het echt een heel stuk koeler. Gister in Florence was het nog 32 graden, hier is het maar 13 graden. Mijn lange broek en trui kunnen uit de kast. Wat mij betreft had het wel 7 graden warmer gemogen, maar het is hier wel erg mooi.

Naast de camping stroomt een rivier en het is omringt door bergen. Onderweg reden we langs veel fietspaden. Je schijnt hier mooi te kunnen wandelen en fietsen. Helaas begint het te spetteren als we aankomen op de camping en daarna gaat het ook wat harder regenen. Niet echt geschikt weer om alle spullen buiten te zetten, dus we zijn gebonden aan de leefruimte in de camper. En dat is nou eenmaal niet zo heel groot met z’n vieren. Tot nu toe zijn we alleen tijdens het slapen met zijn allen in de leefruimte van de camper geweest. Dit is niet mijn ideale scenario..

Omdat we morgen van plan zijn om een groot deel van de dag te gaan wandelen, gaan we eerst om boodschappen bij een stadje verderop. Het is nu afwisselend droog en aan het regenen. Bij terugkomst op de camping warmen we een pizza op in de oven. Hierdoor wordt de bus ook gelijk lekker warm. Het weer is na het eten nog niet erg verbeterd. Wes heeft allemaal routes opgezocht en wil gaan wandelen of fietsen. Ik voel meer voor een beetje Netflix op de beamer en een lekkere kop thee. Dus Wes gaat alleen op pad met de mountainbike terwijl ik een serie kijk op bed en de honden ook lekker in de bus blijven. We hebben wel ‘find my’ geactiveerd op onze telefoons, zodat we allebei kunnen zien waar de ander is. Wel zo prettig als iemand in zijn eentje op pad is.

Wes wil wat van de omgeving van de camping verkennen op de fiets. Hij volgt een route die eerst een heel stuk omhoog gaat. De bordjes van de route brengen hem naar de top van een berg. Hier heeft hij een mooi uitzicht op 1749 meter hoogte. Dit is een klim van 480 meter vanaf de camping. Maar na de klim moet hij natuurlijk ook weer terug naar beneden en dit blijkt ook best pittig.

Als Wes terug is, hebben we verder een rustige avond. We drinken thee en zoeken naar een mooie wandelroute voor morgen. Er zijn verschillende apps waar je goed kunt zoeken naar wandelroutes in de buurt, zoals Alltrails.

Maar wat we vooral doen is hopen dat de weergoden met ons zijn morgen, zodat het in ieder geval droog is als we gaan wandelen..