Onze rondreis door Italië

Omdat onze reis door noord Italië zo goed is bevallen, reizen we dit jaar nog een keer naar Italië. Dit keer rijden we helemaal naar de hak van de laars. Met natuurlijk de nodige mooie stops onderweg.

Hier lees je elke week een update over onze reis.

Rustige stranddag

We zijn allebei helemaal lek gestoken, want blijkbaar zaten er een stuk of 3 muggen in de bus. Het heeft gisteravond behoorlijk hard gewaaid, maar nu lijkt het wel mee te vallen. Als de zon doorkomt is het ook gelijk behoorlijk warm. Lekker weer om te zwemmen, dus dat doen we na het ontbijt. Dan is het ook nog lekker rustig, wat fijn is want Wes wil ook wat drone beelden maken langs de kust.

Op de fiets naar Vieste

Na het ontbijt gaan we met de fietsen over het strand naar Vieste. Omdat het nog vroeg is en niet zo warm kunnen de honden ook lekker rennen. We hebben de fietskar wel mee voor de terugweg.

Matera

Ondanks dat we langs de kant van de weg op een parkeerplek staan, hebben we allebei best prima geslapen. De wekker staat om 06.15 uur, omdat we de zonsopkomst willen meepakken. Het idee is om met de fiets naar het uitkijkpunt te gaan en foto's en filmpjes te maken, waarna we terug naar de bus gaan om te ontbijten. Op internet hebben we iets gelezen over een wandeling door de kloof naar Matera en deze zou 1,5 uur duren, dus dat ontbijtje hebben we wel nodig.

Regen, The Godfather en pannenkoeken

Volgens de weer app's had het vannacht en vanmorgen moeten regenen, maar tot nu toe is het droog. Dat betekent wel dat we ons ontbijt lekker buiten kunnen eten: verse croissantjes met Nutella uit ons oventje en een cappucino.

Alberobello

Het is weer tijd om in te pakken, maar eerst lopen we nog een rondje langs de kust. Het is nu inderdaad wat rustiger qua wind, dus Wes kan nu nog wat mooie drone-shots maken. Het is alleen net niet lekker genoeg om te zwemmen, dus dat slaan we over.

Polignano a Mare

Vandaag gaan we op de fiets naar Polignano a Mare, maar eerst lopen we een rondje langs de kust voor de camping. De zee is nu een stuk rustiger dan gister, dus we lopen met de honden een stukje het water in. Nu zou je hier ook wel kunnen zwemmen, dat was gister niet het geval omdat de zee toen een stuk wilder was. Maar we gaan nu niet zwemmen, want we hebben een lange fietstocht voor de boeg en dus willen we niet te laat weg.

Wéér vast en wéér een lekke band…

Gelukkig hebben we niet extreem veel last gehad van de drukke weg naast de camping. Maar we willen nog steeds graag weg hier, dus na het ontbijt en het opruimen checken we uit. Een nacht hier kost €20, wat ik nog best veel vind aangezien het toiletgebouw niet verlicht was en er geen mogelijkheid was om af te wassen.

Lees meer »

Reviews zeggen niet alles..

We zijn niet heel vroeg uit bed, maar dat geeft niet. Geen specifieke uitcheck-tijd betekent geen strak tijdschema. Ook dit is vakantie. Na het ontbijt lopen we weer naar Assisi, want we hebben gister nog niet alles kunnen zien. Assisi is echt een aanrader voor iedereen die van oude steden houdt.

Op weg naar Assisi

We zijn heel de nacht de enige gebleven op de camperplaats, dus het is hier lekker rustig. Het was ook ontzettend donker, omdat er geen straatverlichting is. Dus dit was ook gelijk de eerste keer dat we goed sterren konden kijken door het dakluik boven ons bed.

Parco Nazionale delle Foreste Casentinesi

Vandaag gaan we richting een ‘parco nazionale’. Hier hopen we een mooie wandeling te kunnen maken. Het park is vanaf de camping 2,5 uur rijden, dus na ons ochtend- en inpakritueel vertrekken we. Dit is rond 09.00 uur. We hebben 2 fijne nachten gehad op de camping, maar het blijft ook altijd fijn om weer naar een nieuwe plek te rijden.