Op de fiets naar Vieste

Gepubliceerd op 18 januari 2023 om 09:00

Dag 15 (vrijdag 30 september 2022)

Na het ontbijt gaan we met de fietsen over het strand naar Vieste. Omdat het nog vroeg is en niet zo warm kunnen de honden ook lekker rennen. We hebben de fietskar wel mee voor de terugweg.

Vandaag gaan we naar het historisch centrum van Vieste en we hebben via TripAdvisor het restaurant met de lekkerste tiramisu opgezocht. Het centrum ligt 3 kilometer van de camping vandaan op iets meer dan 10 minuutjes fietsen. Als je Vieste in rijdt moet je eerst een bergje op. Wes heeft de fietskar weer, dus ik rijd voorop. Als we bij een splitsing aankomen besluit ik de kant van het historisch centrum op te gaan, want daar zijn we gister nog niet geweest. Dit blijkt niet zo handig. Ik verwacht ergens bij een pleintje uit te komen waar we de fietsen kunnen neerzetten, maar in plaats daarvan komen we gelijk in smalle straatjes met trapjes uit. Dat wordt keren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan met de fietskar. Met wat gemopper lukt het uiteindelijk wel en gaan we weer richting de plek waar we gister hebben gegeten. We komen hier een zijstraatje tegen waar we de fietsen kwijt kunnen en lopen dan terug naar het historisch centrum. Hier vind je piepkleine straatjes en ook weer enorm veel trappen.

We lopen hier een tijdje rond en gaan dan op zoek naar het restaurant met de lekkerste tiramisu. Volgens Google was het vanaf 12 uur open, maar als we voor de deur staan is het hartstikke dicht. Het is ook niet duidelijk waarom, want op het bord met de openingstijden staat hetzelfde als op Google.. Ook onze poging tot het drinken van een Aperol Spritz mislukt, want het is tijd voor de siesta. Dan maar wat eten en drinken bij de bus.

We laten de honden daarna even in de bus, zodat we zelf een duik kunnen nemen en even op het strand kunnen liggen. Een zeldzaam kort hondloos momentje.

We hebben allebei zin in een kaasplankje, dus gaan we op de fiets om boodschappen. Om daar vervolgens na het avondeten niet meer aan te beginnen, maar morgen weer een dag.

We slapen nog een nachtje extra op deze camping hebben we besloten, dus nu nog 2 nachten. Daarna is het weer aan de andere kant van Italië hopelijk wat beter en kunnen we naar de Amalfi kust.