Camperreis Italië 2022, dag 3

Gepubliceerd op 29 juni 2022 om 09:00

Dag 3 (zondag 22 mei 2022)

De wekker staat om 07.10 uur, maar we liggen nog te lekker. Rond 8.00 uur gaan we uit bed. Gelukkig heeft Wes nu wel goed geslapen. De oven in de bus wordt in ieder geval goed gebruikt. We ontbijten weer met afbakbroodjes van thuis en een lekker gekookt eitje. Helaas zijn dit wel onze laatste afbakbroodjes en hebben we ze hier in de supermarkt niet gezien..

Vandaag gaan we wandelen vlakbij de Mont Blanc, of Monte Bianco op z'n Italiaans. Er lopen een aantal wandelroutes, waarvan 1 naar een meer: Lago del Miage. We rijden er met de bus heen, want fietsen is helaas te ver. Het is 44 minuten rijden vanaf de camping. En het laatste stuk van de route is bergopwaarts. Het is erg smal en best wel steil. Onderweg komen we ook een aantal tegenliggers tegen. Gelukkig kan Wes ons er veilig doorheen loodsen. Eenmaal op het rechte deel van de route lijken ze hier iets minder fan van campers. De eerste parkeerplaats die we tegenkomen heeft helaas een bord met 'no campers'. Dan maar een stukje verder rijden.. Iets verderop komen we bij een picknick park. Hier kunnen we wel parkeren, alleen overnachten is niet toegestaan. In het picknick park staan een heleboel picknicktafels, bbq's en tonnen met stromend water uit de berg. Volgens het bord is hier plaats voor rond de 500 mensen. Vandaag zijn er best veel Italiaanse families in het park. Het ziet er erg gezellig uit en de plek is prachtig.

We eten een boterham in het picknick park en nemen een paar foto's van de bergen, waarna we aan de wandeling kunnen beginnen. Deze zou ongeveer één uur en een kwartier moeten duren. Het eerste stuk begint mooi en loopt vlak langs de rivier. Daarna is het helaas een héél lang stuk over een asfalt weg. Met de zon en de inspanning is het toch best warm. Vooral Sookie heeft het er zwaar mee. Op sommige stukken komt ze niet vooruit en besluit ik haar te tillen, maar 10kg onder je arm is het tijdens het wandelen ook niet helemaal..

Pas als we ongeveer een uur gelopen hebben stopt de asfalt weg en komen we bij een wandelpad. Je hebt hier wel een adembenemend uitzicht op de bergen. We zijn nu bijna bij Lago del Miage, het einddoel van onze wandeling. Hier doen we uiteindelijk 1 uur en 40 minuten over. Het uitzicht op de bergen, waaronder de Monte Bianco, is wel heel erg mooi. Desondanks zou ik deze route niet nog een keer kiezen, vanwege het lange stuk over de weg..

Heen en terug zijn we uiteindelijk ongeveer 3 uur en 15 minuren onderweg. We zijn alle 4 behoorlijk moe na de wandeling. Op de terugweg halen we nog wat boodschappen en dan kunnen we eindelijk neerploffen op de camping. Inmiddels is het ook etenstijd.

We zoeken 's avonds nog naar een camping voor de volgende dag, maar relaxen verder vooral. Die relaxte avond hebben we wel verdiend.