Camperreis Italië 2022, dag 15

Gepubliceerd op 14 september 2022 om 09:00

Dag 15 (vrijdag 3 juni 2022)

Vandaag gaan we helaas deze mooie plek aan Lago d’Iseo verlaten. De vakantie zit er weer bijna op en wat is het voorbij gevlogen. Twee weken klinkt aan het begin altijd als best lang, maar is eigenlijk net iets te kort.. Maar wat hebben we genoten.

Vanaf deze camping zou de rit naar huis 1127 kilometer zijn. Dat lukt natuurlijk niet in één keer, maar dat hoeft gelukkig ook niet. Ons enige probleem: old habits die hard. Nu dit onze eerste echte reis is met een camper, moeten we nog even wennen aan het rustige rijden en zorgen dat het onderweg zijn ook onderdeel wordt van de vakantie. Zoals ‘vroeger’ rijden we daarom een heel stuk voordat we besluiten om te stoppen om te overnachten. Tijdens dit lange stuk houden we natuurlijk wel een pauze hier en daar.

Het eerste deel van de route doen we overigens wel ons best om wat rustiger aan te doen. Wes heeft de navigatie op ‘ tolwegen vermijden’ gezet, waardoor we niet via de snelweg worden gestuurd. Hierdoor komen we alleen wel in de bergen terecht. Dit zorgt voor een ontzettend mooi uitzicht, maar met mijn wagenziekte word ik er toch niet echt happy van. Wes moet om de zoveel bochten stoppen om te zorgen dat ik niet overgeef in de bus. Niet heel ideaal.

We zitten uiteindelijk zo hoog in de bergen dat we tussen de wolken zitten. Dit zorgt voor een ontzettend mooi uitzicht, dus stoppen we even. Het is helaas wel regenachtig nu, anders hadden we hier ook even een mooi rondje met de honden kunnen wandelen. Na een paar foto‘s passen we de navigatie aan, zodat ik niet heel de weg misselijk ben en we gaan daarom weer richting de saaie, normale snelweg.

In Duitsland kun je blijkbaar niet tot heel laat langs de snelweg iets te eten krijgen. Tijdens een sanitaire stop zien we vaak 20.00 uur als sluitingstijd staan. Iets om rekening mee te houden onderweg.. Om die reden stoppen we rond 19.15 maar eens bij een McDonalds bij gebrek aan iets beters. Door wat gedoe bij de bestelzuilen hebben we vlak voor sluitingstijd ons eten, dus we eten het op de parkeerplaats in de bus op. Na een korte wandeling met de honden vervolgen we onze weg weer.

Uiteindelijk voelen we allebei goed dat we moe zijn en besluiten we te kijken waar we kunnen overnachten. Via CamperContact vinden we een camperplaats bij de plaats Koblenz. Bij aankomst blijkt de camperplaats al helemaal vol. Het is inmiddels wel al 23.00 uur en we willen toch wel graag slapen. Vlak voor de camperplaats is een normaal parkeerterrein. Hier staan al een stuk of 10 campers en campertjes. Dan hier maar slapen..

Eerlijk gezegd vind ik het hele idee van op een parkeerplaats slapen niet super. Ik heb niet het idee dat dit is toegestaan en slaap daarom heel slecht. In mijn hoofd is er al drie keer iemand aan de deur geweest om te zeggen dat we weg moeten en ons een boete te geven.

Dit gebeurt uiteindelijk niet en we zijn allebei vroeg wakker. Gelukkig zit er in deze plaats een supermarkt met een bakkertje. We kunnen daarom nog wel een lekker ontbijtje halen voor we onze weg weer vervolgen. En de parkeerplaats ligt vlak naast de Rijn en we kunnen een leuk stukje met de honden wandelen. Vanaf hier is het nog ruim 3,5 uur rijden naar huis. Dat valt gelukkig mee. Onderweg gebeurt er niet veel spannends en we zijn tegen het middaguur weer thuis. Na al die kilometers in zo’n korte tijd voelt het wel goed om weer thuis te zijn.

Tijd om de camper op te ruimen en schoon te maken voor de volgende trip :)